nadya's first blog

Wednesday, September 27, 2006

Bulan Puasa

Nama saya Nadya.Umur saya tujuh tahunSaya tinggal di Shah Alam.Saya bersekolah di Sekolah Kebangsaan Alam Megah Dua.Hobi saya ialah bermain bola,menonton TV,tidur,membaca buku dan berbasikal.Cita-cita saya ialah menjadi guru,doctor,saintis,jururawat peniaga dan mekanik.Saya suka makan taufufah,mi sup,nasi ayam,kuih-muih,pisang,buah-buahan dan buah-buahan yang saya paling suka sekali ialah manggis,mangga,pisang,angur,epal merah,epal hijau,oren,rambutan,durian, dan jambu.Saya suka minum jus,aif biasa,sirap,air kelapa dan yang terakhir ialah air milo’ais.Sekarang ialah Bulan Puasa,saya langsung tidak dibenarkan makan dan minum tanpa izin orang yang lebih tua daripada kita dan itulah peraturannya tau.Saya harap semua orang berpuasa,tapi ada yang melanggar peraturan Allah.

4 Comments:

At 12:34 PM, Blogger Hero said...

Nadya,

Nadya bermain bola di sekolah atau bersama adik-adik Nadya? :D

Bersukan itu memang baik untuk kesihatan tetapi pak cik harap Nadya dapat kurangkan sedikit bersukan pada bulan puasa ini. Ini ialah kerana bulan puasa juga ialah bulan untuk kita merehatkan tubuh badan kita.

Teruskan menulis. Pak cik memang sentiasa membaca penulisan Nadya di blog ini.

Selamat berpuasa.

 
At 6:19 AM, Blogger -mamamia- said...

Terima kasih kerana membaca karangan saya.

 
At 5:15 PM, Blogger Maria-San said...

nadya,
kenapa tak jawab soalan pakcik tu, nadya main bola dekat sekolah atau dengan adam?

 
At 4:53 AM, Blogger nuruLito said...

hahahahahah!

 

Post a Comment

<< Home